#Projekcije

Ciklus filmova u veljači: Kontra matere

-26/01/2018-

Ako vas je ikad uzrujala rečenica poput „ista si svoja mater“ ili „ista si svoja majka“, vjerojatno u nekoj mjeri patite od matrofobije. Ne, to nije strah od majke i ne, to nije strah od vlastitog majčinstva. Termin je dio feminističkog diskursa i označava strah od pretvaranja u vlastitu majku.  

Zbog čega sve postoji matrofobija? Koliku ulogu igraju geni, koliku okolina, radi li se pretežno o generacijskom jazu i na koje sve načine patrijathat sudjeluje u fenomenu, istraživat ćemo tijekom filmskog ciklusa „Kontra matere“ u veljači.

U fokusu su filmovi redatelja Lukasa Moodyssona čiji likovi tinejdžerica uz intenzivno propitivanje vlastitih identiteta, propituju i identitete svojih majki te film Ingmara Bergmana koji direktno tematizira jedan ambivalentni odnos majke i kćeri. 

Filmovi počinju u 21 sat, a ulaz je slobodan.

Program projekcija:

01. 02. Fucking Åmål / Pokaži mi ljubav (1998.), r. Lukas Moodysson

Popularna Elin, i autsajderica Agnes se svaka na svoj način i neovisno jedna o drugoj, osjećaju “skučenima” u švedskom gradiću Amalu. Obje sablažnjava pomisao da bi jednog dana mogle nalikovati svojim majkama. Majka prve je samohrana, ne prima alimentaciju i rinta radeći noćne smjene; majka druge je holivudski ideal lijepe, zadovoljne i ekstrovertirane heteroseksualke.

08. 02. Vi är bäst! / Mi smo najbolje! (2013.), r. Lukas Moodysson

Radnja filma se odvija u Stockholmu 1982. godine. Trinaestogodišnje Bobo i Klara osnivaju punk bend koji zaživi tek kad im se pridruži povučena kršćanka Hedvig. U borbi za vlastiti glas, Bobo i Hedvig pregovaraju s identitetima svojih majki.

15. 02. Lilya 4-ever / Ljilja 4-ever (2002.), r. Lukas Moodysson

Šesnaestogodišnja Lilya živi u siromašnoj neimenovanoj postsovjetskoj državi. Njezina majka bježi u potrazi za boljim životom, raskida svaki odnos s kćeri kao i državom u kojoj je živjela, a kasnije se i odriče majčinskog identiteta. Lilya ostaje sama.

22. 02. Höst sonaten / Jesenja sonata (1978.), r. Ingmar Bergman

Lik majke i lik kćeri žive sasvim različitim životnim stilovima. Majka Charlotte je svjetski uspješna i samodostatna pijanistica. Kći Eva je pak „udarila kontru“ i živi kao povučena kućanica na selu. U njihovom odnosu se nataložila nemala količina zamjeranja.

Selektorica je članica Kinokluba Zagreb Anita Čeko.

Prijatelji