Historijski Amaterizam: Hrvoje Turković
"Historijski Amaterizam" posvećen je istraživanju klupske prošlosti i predstavljanju njegovih autora kroz ponovna prikazivanja njihovih manje poznatih, nevidljivih ili teško dostupnih filmova.
U zadnjih 90 godina kroz KKZ je prošao niz pojedinaca koji su se na razne načine bavili filmom: pojedini autori u klubu su ostvarili bogate filmske opuse, drugi su ga iskoristili kao poligon za svoje karijere, a nekima je godinama služio kao mjesto razgovora, učenja i testiranja svojih filmskih teorija.
"Historijski Amaterizam" posvećen je istraživanju klupske prošlosti i predstavljanju njegovih autora kroz ponovna prikazivanja njihovih manje poznatih, nevidljivih ili teško dostupnih filmova. U prvom izdanju ugostit ćemo filmskog teoretičara Hrvoja Turkovića koji je u KKZ došao u proljeće 1963. godine. Nakon završenog filmskog tečaja i povratka s odsluženja vojnog roka Turković je na inicijativu Krune Heidlera u klubu organizirao filmske tribine, uređivao klupski bilten i neko vrijeme bio član upravnog odbora, a u produkciji kluba snimio je i tri autorska filma. Prvi film je uništen prilikom razvijanja, treći film je uništila neispravna filmska kamera prilikom snimanja, a drugi film -- "Zastajkivanje" -- srećom je spašen i utjelovljuje minimalističku strukturalnu poetiku kakva je karakterizirala KKZ-ove filmove 1960-ih godina.
Profesora Turkovića zamolili smo da uz Zastajkivanje odabere i nekoliko filmova koji su mu u to vrijeme bili važni, a nakon projekcije razgovarat ćemo o njegovim kinoklupskim danima, značaju KKZ-a za razvoj filmske misli nekoć i danas, poziciji eksperimentalnog filma u kontekstu domaće kinematografije, odnosu teorije i prakse i značaju filma u suvremenom (hrvatskom) društvu.
Program + razgovor vodi Petra Belc
Program:
Smrt, Vladimir Petek i Tom Gotovac, 1962. (film je uništen)
Sybil, Vladimir Petek, 1963.
Točkovi, Anđelko Habazin, 1963. (jedini Habazinov sačuvani film)
Udarci, Goran Švob, 1964.
Zastajkivanje, Hrvoje Turković, 1967.
T, Tomislav Gotovac, 1969.