hr/en

Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.

Ostalo
22. studenog 2019.

Kinoklubaši na 51. reviji hrvatskog filmskog stvaralaštva

Na Reviji će se prikazati devet filmova u produkciji Kinokluba Zagreb, od toga osam eksperimentalnih i jedan igrani

U program su uvrštena dva filma Anite Čeko, Blizina i Jabuka, tri dvopeka, jogurt. Oba filma prikazana su na ovogodišnjim Danima hrvatskog filma, kao i filmovi Dogs, moon river and baudelaire Marije Kovačine i Ljuske Marije Georgiev. 

Film Jabuka, tri dvopeka, jogurt na Tabor film festivalu nagrađen je posebnim priznanjem, a Ljuske, jedini igrani film u produkciji KKZ-a koji je u konkurenciji, na Gledalištu je osvojio nagradu žirija kritike. Gledalište je godišnji festival filmova u produkciji KKZ-a. 

Filmovi Tajni film Karla Bahlina i In Continuo Ive Gavrilović nastali su prošle godine na radionici Nisam od jučer. Radionica je poticala samostalan stvaralački i autorski rad kao refleksiju i hommage odabranim eksperimentalnim filmovima iz klupskoga arhiva, a polaznici su dobili pregled kultnih filmova autora kao što su Mihovil Pansini, Vladimir Petek, Tomislav Gotovac, Tatjana Ivančić i drugi, te medija u kojima su stvarali i tema koje su istraživali od pedesetih do osamdesetih godina 20. stoljeća.

Na radionici Svi su nam gradovi jednaki nastali su filmovi Stanari Sunčice Ane Veldić i Prijelaz Vedrana Šuvara i Dogs, moon river and baudelaire Marije Kovačine. Organizatori ove rezidencijalne radionice i inicijatori suradnje bili su Kinoklub Zagreb (KKZ), Akademski filmski centar iz Beograda i Kinoklub Split, a uključivala je boravak šest autora iz Hrvatske u Beogradu u srpnju 2018., gdje su hrvatski i srpski filmaši oformili autorski kolektiv.

U programu je i novi film Zorka Sirotića The Awakening of Jacob.


Blizina

Ljeto 2018. Znale su da ona odlazi. Nakon svega, ostat će im samo stisnuti se uz sjećanje.


Jabuka, tri dvopeka, jogurt

Jedna jabuka, tri dvopeka i jogurt zajedno s atletskom stazom u zapisima starih tinejdžerskih dnevnika vraćaju autoricu na osjetljiva mjesta.


Dogs, moon river and baudelaire 

Kratki pogledi na jedno ili više putovanja, nečiji osmijeh i jednog psa.


Ljuske 

Film o majčinstvu, nesanici i metafizici.


Tajni film

Zapis 01)

Godinu dana sam iz stana u kojem boravim fotografirao krošnju koja se nalazi ispred suprotne zgrade preko puta. Snimajući jednu fotografiju ili kratki video dnevno, zabilježio sam mijene koje prolazi krošnja starog oraha kroz četiri godišnja doba. Vjetar, snijeg, kiša, mećava, sunce u svim kombinacijama stvaraju začudnu igru na granama krošnje ispred zgrade.

Zapis 02)

Godinu dana sam iz stana u kojem boravim fotografirao prozor na zgradi preko puta. Snimajući jednu fotografiju ili kratki video dnevno. Fiksirajući centar kompozicije na prozor zgrade preko puta. Zabilježio sam prozor u raznim kombinacijama, često otvorenog sa zavjesama kako se njišu na vjetru, razgrnutog, širom otvorenog, zatvorenog, s upaljenim svjetlom. Osobe koje obitavaju u tom prostoru koji skriva prozor i krošnja su vojnici i zaposlenici ureda. Krošnja stabla zaklanja prozor omatajući nesmetano promatranje događaje u periodima proljeća i ljeta.

Film je podjeljen u pet poglavlja s četiri telopa gdje su navedene četiri vrste tajnih agenata iz knjige ‘Umijeće ratovanja’ autora Sun Tzu. Fiksacija na uobičajen, svakidašnji prizor fotografija u nizu dovedena je tako u vezu s opasnim činom špijuniranja. Takav čin otvara narativ, dovodeći u pitanje namjere osobe koja fotografira svaki dan godinu dana pogled iz stana u kojem boravi.

Staroj krošnji stabla oraha, nagnutoj nad prozor i zgradu institucije prijeti rušenje, te i dalje nastavlja biti predmet fiksacije fotografiranja.


In continuo 

Referira se na film: In continuo Mire Mikuljana


Stanari

Životni ciklus jedne stare zgrade otkriva se pred snimateljicom kad pozvoni na portafon nekome od stanara. U podrumu je čeka smrt, starudija i pomalo jezivi detalji. Kad pogleda kroz prozor, ptice i mačka je pozovu da izađe u unutrašnje dvorište. Tamo mačke vode kolo, očekujući popodnevni obrok koji pak dijele s golubovima, drugim stanarima preko rešetaka haustora.


Prijelaz

Ljudi bez pluća, zgrade bez ljudi i beskrajna šuma bez smisla


The Awakening of Jacob

Film preuzima kontrolu i otuđuje autora od linearnog zadatka, istovremeno stvarajući minijaturu puta presječenog slikama polusna.