KOORDINATE
Radionica KOORDINATE mjesta filmskog eksperimenta namijenjena je filmskim autorima koji žele produbiti znanje o eksperimentalnim filmskim procesima i praksama te ih nadograditi kroz istraživanje i praktičan rad na vlastitom filmu.

Radionica KOORDINATE mjesta filmskog eksperimenta namijenjena je filmskim autorima koji žele produbiti znanje o eksperimentalnim filmskim procesima i praksama te ih nadograditi kroz istraživanje i praktičan rad na vlastitom filmu. Radionica se sastoji od kombinacije interdisciplinarno postavljenog koncepta predavanja mentora Vladislava Kneževića, gostujućih predavanja filmskih autora, praktičnih intenziva koji istražuju procese rada kroz analogne i digitalne tehnike te samostalnog autorskog rada na filmu. Radionica i oprema za realizaciju filmova je za sve polaznike besplatna, a od autora se očekuje redoviti dolazak na predavanja, visoka motiviranost za samostalan rad i finalizacija filmova. Rezultati radionice završeni su eksperimentalni filmovi autora koji će se javno prikazati u dvorani Gorgona u MSU. Više o dinamici rasporeda i prijavama slijedi u nastavku.
LISTOPAD: ISTRAŽIVANJE
-
4 predavanja mentora V. Kneževića koja uključuju: povijesni pregled filmske alternative, primjere analognih i digitalnih procesa, istraživanje medijskih mogućnosti, poticanje kreativnosti i percepcije. Predavanja počinju krajem rujna / @Kinoklub Zagreb
-
3 gostovanja autora: Marko Tadić (3.10.), Simon Bogojević Narath (14.10), Hrvoje Pelicarić i Miodrag Gladović (TBA) / @MSU Gorgona
STUDENI: PROCES
-
4 intenziva: analogni film, digitalne prakse: Dina i Vedran Gligo (Format C), Hrvoje Spudić, Hrvoslava Brkušić, Ivan Slipčević, Miro Manojlović (Klubvizija), Anton Radačić (AI) / @MSU AV lab i studio & @Kinoklub Zagreb
-
Početak realizacije filma / samostalan rad uz podršku mentora
PROSINAC: REALIZACIJA
-
Postprodukcija filma / samostalan rad uz podršku mentora
SIJEČANJ: PROJEKCIJA
-
Projekcija završenih filmova autora / @MSU Gorgona
Svi zainteresirani do 9. 9. 2025. mogu se prijaviti na radionice@kkz.hr sa sljedećim materijalima:
5 rečenica koje opisuju budući rad
5 rečenica o konceptu filma
5 rečenica motivacije
5 rečenica o autoru / ici
Željeni vizualni smjer budućeg filma kroz nekoliko fotografija ili kolaža, snimki, crteža, skica
Link na prethodni rad autora
Kontakt: mail, broj
Voditelj radionice odabrat će do 8 projekata autora s kojima će raditi na daljnjem razvoju filma. Radionica je besplatna, a opremu za rad omogućiti će organizatori. Predavanja gostujućih autora slobodna su za svu zainteresiranu javnost i prijava nije nužna. Radionicu organiziraju Kinoklub Zagreb i Muzej suvremene umjetnosti u suradnji s udrugama Format C i Klubvizija. Ukoliko imate pitanja slobodno nas kontaktirajte na radionice@kkz.hr
O VODITELJIMA I ORGANIZACIJAMA
Vladislav Knežević medijski je umjetnik i redatelj. Primarno se bavi audio-vizualnim istraživanjima i kreira radove koristeći se snimljenim videomaterijalom, digitalnom fotografijom, mikroanimacijom, stereoskopskom 3D-tehnikom i generativnim elektroničkim zvukom u pokušaju stvaranja novog iskustva gledanja filmskog medija. Fokus njegova interesa jesu koncepti koji se odnose na rubna područja stvarnosnih kategorija, doživljajnost novomedijskih slika, digitalnu estetiku, utilitarno-fantastične konstrukte i posljedice tehnološko-znanstvenih istraživanja na ljudsko iskustvo. Od 1989. radi eksperimentalne i umjetničke filmove, koje je prikazao na više od 200 festivala i izložbi u Europi, SAD-u, Australiji, Japanu i Brazilu.
Ivan Slipčević nakon mature u Školi za primjenjenu umjetnost i dizajn (smjer Fotografski dizajn) u Zagrebu, upisao je Akademiju dramskih umjetnosti, smjer Filmsko i TV snimanje. Danas djeluje kao docent na Akademiji likovnih umjetnosti na odsjeku za animirani film i nove medije, te kao direktor fotografije na filmovima, umjetničkim projektima i performansima.
Hrvoslava Brkušić diplomirala je na Akademiji dramske umjetnosti na Odsjeku za filmsku i TV montažu i magistrirala na Akademiji likovnih umjetnosti na Odsjeku za nove medije. U umjetničkoj praksi izražava se u filmskom i video mediju, audio instalacijama i izvedbama uživo. Kao filmska montažerka radila je na nizu dokumentarnih, eksperimentalnih i igranih filmova. Jedna je od članica umjetničkog kolektiva Ljubavnice.
Hrvoje Spudić diplomirao je na Arhitektonskom fakultetu, istraživač je tehnika i tehnologija tiska, fotografije, filma i zvuka. Istraživanja provodi kroz radionice, umjetničke instalacije, performanse, prošireni film i eksperimentalne plakate. Od 2017. godine radi kao asistent Kabineta za plastično oblikovanje, pri Katedri za projektiranje Arhitektonskog fakulteta.
Miro Manojlović diplomirao je filmsku montažu na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu, pod mentorstvom prof. Hrvoja Turkovića. Aktivan je na području glazbe, filma i kazališta. Kao izvođač i glazbenik surađivao je na kazališnim projektima DB Indoša, Tanje Vrvilo, Zlatka Burića, Senke Bulić, Daria Harjačeka, Rona Žulj, Ivice Buljan, Teatra Aruša, Teatra Villa trans. Kao glazbenik surađuje s brojnim glazbenicima koji djeluju na domaćoj i međunarodnoj impro-glazbenoj sceni.
Neža Knez u svom radu istražuje potencijale i mogućnosti unutar fiktivne strukture koja se pojavljuje u stvarnom vremenu i prostoru. Zanimaju je odnosi koji se odvijaju u procesu strukturiranja forme, bilo da se radi o pokretnoj slici, zvuku, jeziku, miješanoj medijskoj instalaciji. Godine 2014. diplomirala je kiparstvo na Akademiji likovnih umjetnosti i dizajna u Ljubljani, gdje je nastavila magistarski studij i ga završila sa priznanjem Summa Cum Laude. Za svoj rad dobila Europsku mobilnu nagradu (I - Portunus - Goethe Institut), Nagradu UL ALUO za izuzetna studentska postignuća, nagradu za inovativni pristup grafičkoj umjetnosti, studentsku nagradu Prešeren i nagradu grupe OHO. Bila je primateljica dvogodišnjeg boravka za mlade umjetnike u Kreativnom centru Švicarija (2018- 2020), polaznica WHW akademije u Zagrebu (2019-20), i završila je obrazovni program na Školi dokumentarnog filma Restart (2022), te BAL School za analogni film (Riga/Roterdam). Zadnjih godina aktivno surađuje sa umjetnicima iz hrvatske (i inozemstva) u obliku umjetničkog istraživanja i izlaganja, vodi radionice, te završava svoj prvi film. Trenutno živi i radi u Zagrebu.
Dina Gligo magistra je kiparstva, samostalna multimedijska umjetnica, edukatorica i artisan; aktivna u području eksperimentalnih vizualnih, digitalnih i mrežnih umjetnosti. Od 2014. suosnivačica je i umjetnička voditeljica Format C (formatc.hr), umjetničke organizacije s fokusom na umjetničkom istraživanju, eksperimentalnoj multimediji i suradničkom stvaralaštvu, a koja provodi niz dugotrajnih umjetničkih projekata (Inquiry Inc., Fubar, Pivilion i dr.). Kao članica strukovnih organizacija (HZSU, HDLU, HDLUDU) i umjetničkih kolektiva te suradnica mnogih neprofitnih projekata i organizacija (CTHR, OG, ZKN, SKUPA, ...) - aktivno (su)djeluje u suvremenim kustoskim, produkcijskim i zalagačkim praksama suvremene umjetnosti i kulture. https://formatc.hr/j3d1n4
Vedran Gligo samouki je DIY haker / umjetnik / organizator / edukator. U svojoj svakodnevnoj praksi snažno primjenjuje principe slobodnog softvera i osnažuje lokalnu zajednicu održavajući besplatne i otvorene digitalne radionice u zagrebačkom hacklab01 koji je suosnovao 2009. Kroz Format C djeluje u području slobodne kulture, promocije GNU / Linux sustava, glitch stvaralaštva, suradničke online umjetnosti velikog razmjera, nezavisne kulturne produkcije, (h)aktivizma (…). Jedan je od kustosa i osnivača Fubara – godišnjeg novomedijskog okupljanja. Član je Hrvatske udruge interdisciplinarnih umjetnika (HUIU). https://v3d.space
Anton Radačić član je Kinokluba, dizajner, snimatelj i animator s višegodišnjim iskustvom predavanja o generativnim tehnologijama. Završio je obuku iz VFX-a i 3D animacije na Animation Workshopu u Danskoj a sa svojim radom, sudjelovao na Lumiart festivalu svjetlosti u Dubrovniku.Trenutno radi kao motion dizajner u Sofascoreu.
KLUBVIZIJA
Umjetnička organizacija i jedini filmski laboratorij za rad s analognim filmom na području Hrvatske i regije. Uključena je u svjetsku mrežu nezavisnih filmskih laboratorija (www.filmlabs.org). Njihovo djelovanje je nekomercijalnog, inovativnog i inkluzivnogkaraktera i programski je usmjereno na razvoj medijske pismenosti i filmskog stvaralaštvate očuvanje i promociju kulture fotokemijskog filma.
FORMAT C
Neprofitna umjetnička organizacija aktivna u području likovnog i multimedijalnog umjetničkog stvaralaštva. Fokus organizacije je na novomedijskom umjetničkom eksperimentu i suradničkom te neprofitnom kulturnom stvaralaštvu.
MSU ZAGREB
Muzej suvremene umjetnosti u Zagrebu je živo mjesto stvaranja, izlaganja, interpretiranja i čuvanja suvremene umjetnosti u svim njezinim pojavnostima. Kao multiprogramska ustanova posreduje baštinu i suvremenu scenu, od vizualnih preko izvedbenih do filmske umjetnosti, te je tako čini aktivnim i kritičkim dijelom zajednice. MSU ponajprije nastoji biti javni i autonomni prostor u kojemu se svakodnevno testiraju i propituju kategorije društvene angažiranosti, odgovornosti i jednakih mogućnosti za sve. MSU u svojim zbirkama ima više od 12.000 djela domaćih i inozemnih umjetnika. Djela su sakupljana više od pola stoljeća – od osnutka Muzeja 1954. godine – i pokrivaju razdoblje od sredine dvadesetog stoljeća do naših dana, a rađena su u različitim medijima – slikarstvo, kiparstvo, crtež, grafika, fotografija, video, film, instalacije, internet art … Muzej djeluje od 2009. u novoj zgradi koja omogućava odvijanje različitih multimedijskih događanja te je postao jedan od simbola Novog Zagreba, živo i prepoznatljivo mjesto stvaranja i interakcije, okupljanja i druženja svih generacija.
KINOKLUB ZAGREB
Djeluje kao platforma amaterskog filma koja podupire potpunu autorsku slobodu, a besplatnim pristupom filmskom znanju i alatima svim zainteresiranim građanima omogućuje bavljenje filmom. Njeguje slobodno bavljenje filmom, nesputano normama školske ili akademske filmske teorije, a kroz mrežu organiziranih radionica, projekcija, i raznih klupskih aktivnosti radi na povezivanju članova i formiranju mreža ljudi sa zajedničkim interesima. U kontinuitetu djeluje od 1928. godine, što ga čini najstarijim klubom filmskih amatera u jugoistočnoj Europi.