hr/en

Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.

Kritika
04. listopada 2018.

Korak od bezdana

Značajne promjena u razvoju filmova o Lari Croft pokazuju pomake u društvu, zahtjevu gledateljstva, zajednice koja ipak očekuje nešto bolje.

AUTOR: Ivor Glavaš

Štreberi vladaju svijetom, ili barem novcem. U devedesetima je na području filma to nagovješteno kroz strah nad novim mogućnostima koje pruža sjedinjenje animacije i igranog filma. Dvadesetak godina kasnije i mogućnosti su se realizirale kao nemogućnosti. Nastaje jedan hermetičan žanr pretakanja i prebrojivih referenci, reboothova, sequela, prequela.

Larom Croft (Tomb Raider, 2001.) događa se ultimativni događaj unutar pop kulture: susret najveće video-igre iz zlatnog razdoblja gaming kulture i Hollywooda koji je ustupio svoju tadašnju megazvijezdu Angelinu Jolie geekovima. U tom trenutku afirmirao se žanr koji više nego ikoji danas puni box office. Joliena personifikacija nijemog lika iz video igre, koji skoro i da nema druge karakterne crte osim onih fizičkih, otvorila je novi korak u pornografiju kojoj je igra tendirala; ponavljanje očekivane radnje uz kratkoročni užitak. Lik u filmu je svjetovna ikona, nedodirljiva i nepobjediva. Lara je Jolie, Jolie je Lara.

Lara broj dva nastoji biti nešto posve drugo. Personificira je Alicia Vikander, prepoznatljiva iz indie filmova. Postavlja se novo gledanje na poznatog lika - svojom mladosti i prizemnosti Vikander interpretira lika kojem se približavamo empatijom, a ne udaljavamo divljenjem. Radi se o serijalu postanka, marketinškoj strategiji koja je najavljena u istoimenoj igri iz 2013. Izlaže se proces u kojem Lara postaje Lara Croft, većinu vremena prima udarce, psihičke i doslovne, pada i ne posustaje. Tako se mijenja u kompleksnijeg lika, snimana nerijetko odozgo kao dio mase raznovrsnih prepreka u kojem se pokušava izboriti za svoju sudbinu.

Prije svega, značajne promjena u castingu i utemeljenju radnje pokazuju pomake u društvu, zahtjevu gledateljstva, zajednice koja ipak očekuje nešto bolje. Radi se o malim invencijama u velikom folkloru suvremenog avanturističkog filma, koje za posljedicu daju humaniji film.

Film je novac, novac je bezdan, ali možda ipak nekad negdje stignemo.