Pioniri računalne grafike u filmu
U novoj Istraživačkoj suboti, 11. svibnja u 19 h bavimo se pionirima računalne grafike na filmu.
U vremenu kada BIT nije samo mjerna jedinica za količinu informacije, već i časopis koji predstavlja umjetničke pravce čiji radovi i ideje autora pripadaju Novim tendencijama, znanost i umjetnost otvaraju prostor za nova vizualna istraživanja.
Računalna grafika, danas uglavnom trodimenzijska računalna grafika, unutar softvera omogućuje postupke modeliranja objekata i ostvarivanje različitih načina prikazivanja objekata (na primjer postupci osvjetljavanja ili sjenčanja).
Temeljna znanja iz računalne grafike omogućuju razumijevanje odgovarajućih softverskih programa za vizualizacijske postupke objekata ili apstraktnih skupova podataka.
Na samom početku, autor u svom radu za određena rješenja možda nema dovoljno razvijen softver te je potrebno da upozna matematički jezik, algoritamski način razmišljanja, a potom sam programira rješenja za određeni postupak unutar filma.
U pozadini svakog softverskog alata računalne grafike, stoji algoritam kao rješenje matematičkog modeliranja vizualnih postupaka, koji se pak realiziraju primjenom spomenutog alata.
Ove subote, vidjet ćemo kako su početci primjene računalne grafike u filmu izgledali za neke od prvih autora u drugoj polovici dvadesetog stoljeća. Program vodi Mateja Zidarić.
Određeni filmovi i autori su otkriveni u procesu pretraživanja filmova Kratke Baze: https://kratkabaza.25fps.hr/.