Pokretne slike
Radionica će se tijekom 4 modula u travnju i svibnju primarno baviti razumijevanjem migracija kroz osobnu perspektivu

Dragi klubaši,
Pridružite se radionici Pokretne slike koja će se tijekom 4 modula travnju i svibnju primarno baviti razumijevanjem migracija kroz osobnu perspektivu. Uz projekciju i analizu filmova te raspravu (termin srijedom), sudionike će se poticati na sudjelovanje u praktičnom dijelu radionice u kojemu će, uz mentorsku podršku, realizirati kratki autorski filmovi (termin subotom).
Naš je primarni cilj omogućiti ljudima koji privremeno ili trajno žive u Zagrebu da izraze vlastita iskustva u vezi s migracijama, koristeći pritom dostupna tehnička sredstva poput pametnih telefona, jednostavnih kamera, aplikacija i programa za montažu.Dugoročni je cilj spojiti migrante, lokalnu zajednicu te članove Kinokluba kroz međusobnu suradnju u izradi filma, kako bi sve strane mogle razumjeti drugu perspektivu te detaljnije analizirati različite načine na koje su migracijska kretanja oblikovala i dalje oblikuju i njih kao osobe i našu regiju. Ideja je kreirati fleksibilni format tako da ako postoje polaznici koji rade ili koji nisu sigurni koliko dugo ostaju u Hrvatskoj, mogu prisustvovati samo jednom modulu, a ukoliko imaju mogućnost pohaðati sva 4, mogu kontinuirano, uz mentorsku podršku, razvijati svoj kratki filmski projekt.
Za radionicu nije potrebna prijava ili filmsko predznanje, samo najavite svoj dolazak (ime, kontakt na radionice@kkz.hr). Radionica i projekcije su besplatne, a tehniku za snimanje i montažu omogućit će Kinoklub Zagreb.
Teme i termini radionice
srijeda 2. travanj & subota 5. travanj / modul VIDEO DNEVNIK
srijeda 23. travanj & subota 25. travanj / modul OBIČAJI
srijeda 7. svibanj & subota 10. svibanj / modul POVEZANOST
srijeda 14. svibanj & subota 17. svibanj / modul PRONAĐENE & ARHIVSKE SNIMKE
Intenziv montaže uz mentoriranje 23. svibanj
Projekcija radova 24. svibanj
VIDEO DNEVNIK/Home movies potaknuti će sudionike na razmatranje kako rutinu dnevnih videozapisa sa svojim mobitelima mogu iskoristiti na način da pokažu neki aspekt sebe, svojih osjećaja ili svoje svakodnevice. Ovaj modul inspiriran je eksperimentalnim filmašima poput Jonasa Mekasa i Vukice Đilas, koji su godiniama bilježili svoju svakodnevicu te ih naknadno montirali u narativne i poetske cjeline. Analizirat ćemo kako vođenje videodnevnika može biti korisno i u filmskom i u širem društvenom i političkom kontekstu. Za praktičan dio radionice, polaznici će biti usmjereni stvoriti rutinu snimanja svakodnevice poput na primjer praćenja jedanog dana ili svakog sata unutar jednog dana dana, ili korištenjem već snimljenih materijala koje nadograđuju s novo snimljeniim materijalom.
OBIČAJI pogledat ćemo primjere filmova koji prezentiraju lokalne običaje s različitim tradicionalnim ili suvremenim pristupom filmskom izlaganju i prezentaciji. Nakon projekcije, razgovarat ćemo o tome što čini "običaj" i što nam oni mogu reći u vezi s kulturnim razlikama. Sudionike koji nisu iz Zagreba potaknut ćemo da komentiraju običaje koje su uočili ili da ispričaju običaje koje pokušavaju sačuvati iz svog kraja i kulture.
Sudionici će odabrati i snimiti ili pronaći materijale o jednom običaju koji osobno smatraju interersantnim ili važnim. Ovaj modul nudi priliku sudionicima da razmišljaju o tradicijama ili običajima iz “svoje” kulture, ali također omogućuje sudionicima koji su tek došli u Zagreb ili Hrvatsku da svojom jedinstvenom perspektivom promišljaju o lokalnoj kulturi.
POVEZANOST ova radionica usmjerena je na dokumentiranje međuljudskih odnosa bilo na daljinu ili onih koji su svakodnevno mogući. Gledat ćemo filmove o gastarbajterima iz 1960-ih i 1970-ih koji su se iz Jugoslavije preselili u zapadnu Europu kao radni migranti, te razgovarati o prikazima odnosa stvorenih migracijom ili održanih s onima koji su ostali u Jugoslaviji. Snimajući na svojim mobitelima, sudionici bi mogli prikazati svoj odnos s određenim prijateljem ili članom obitelji koji živi u inozemstvu ili drugom dijelu države, snimajući interakcije licem u lice ili pronalazeći načine da kroz film pokažu svoje interakcije na daljinu. Mogu se nadovezati na prethodnu radionicu pokazujući kako se uspostavljaju i održavaju odnosi kroz zajedničke rituale.
PRONAĐENE ili ARHIVSKE SNIMKE korištenje privatne arhive (uključujući sve što sudionici već imaju na svojim telefonima u obliku video, foto ili audio zapisa) i/ili filmova u javnoj domeni. Ova se tema nadovezuje na nedavno istraživanje medijskih znanstvenika koji tvrde da migranti često sa sobom nose "džepnu arhivu", da mobiteli danas ne igraju samo instrumentalnu ulogu u pomaganju migrantima da se snalaze na putovanju, već da su puni audio-vizualnih uspomena koje ih povezuju s voljenim ljudima i mjestima, dok istovremeno dokumentiraju svoja putovanja. Također, ovaj se modul nadovezuje i na “found footage” metodu s javno dostupnim arhivama, u kojoj filmski autori mogu promijeniti namjenu i transformirati značenja snimaka koje su snimili drugi. Dodatno, pretpostavljamo da bi neki lokalni stanovnici koji ne migriraju mogli imati osobne arhive video zapisa iz razdoblja obiteljske migracije u dvadesetom stoljeću te i to smatramo potentnom građom iz koje se može raditi filmski narativ. U praktičnom dijelu radionice usredotočit ćemo se na koncept i montažu. Sudionici mogu montirati snimke koje su snimili ili prikupili tijekom četiri radionice ili donijeti snimke iz arhive (sa svojih mobitela, iz svojih kućnih filmova ili iz javno dostupnih arhiva kao što je na YouTubeu) kako bi ih uobličili u filmsku formu.