hr/en

Kolačići (cookies) pomažu u korištenju ove stranice. Korištenjem pristajete na korištenje kolačića.

Projekcije
24. travnja 2019.

Teorija skupova u doživljaju filma

Novi ciklus projekcija naziva Istraživačka subota daje kreativne i netradicionalne poglede na tumačenje filma. Ciklus u subotu 27.4. otvara film Zornova lema Hollisa Framptona.

Novi ciklus projekcija naziva Istraživačka subota daje kreativne i netradicionalne poglede na tumačenje filma. Ciklus u subotu 27.4. otvara film Zornova lema Hollisa Framptona. Filmove bira Mateja Zidarić.

“Naglasak, pekar, kamp, mrak, jedi, sajam, garaža, praktično, led, ključ, svjetiljka, čarobno, igla, ured, drug, kilt, duga, sanitarna, vrpca, vrijednost, rat, vatra, da, zona” - dvadeset četiri riječi u dvadeset četiri kadra. Dvadeset četiri sekunde i još jedna.

Možemo li pomoću teorije skupova izgraditi doživljaj strukturiranja filma?

(i) Pretpostavimo da u subotu barem jedno po volji odabrano sjedalo zauzmu zaljubljenici/zaljubljenice u matematiku, film, filozofiju, književnost, slučajni prolaznici ili (ne)pozvani skeptici. Ne nužno tim redoslijedom.

(ii) Pretpostavimo da osoba koja otvara projekciju ima više pitanja nego odgovora.

(iii) Pretpostavimo da su sjedala zauzeli gledatelji željni zajedničkog stanja uzbudljive zbunjenosti i propitkivanja.

Zadovoljimo li navedene pretpostavke, spremni smo za doživljajni krajolik znanosti u filmu. Zornova lema, film Hollisa Framptona traži od gledatelja želju za istraživanjem. Frampton u svojim filmovima povezuje više područja intelektualnih interesa i interesa za estetiku. Otvara široki prostor za doživljaj filma, a neki od mogućih doživljaja idejno koreliraju s matematikom.

Sve Vas željne naglih prijelaza iz stanja uzbuđenja u stanje izmorenosti i obrnuto, pozivamo da zauzmete po volji neko od spomenutih sjedala.

Projekcija je na rasporedu u subotu, 27.4. u 19 sati u dvorani Kinokluba Zagreb. Veselimo se susretu!

Jonas Mekas u osvrtu na Zornovu Lemu:

“Frampton’s film is an exercise in mathematical logic in cinema. Or is it a mechanical logic? Three viewings do not help me to explain to you what the film is all about. It’s about alphabet. It’s about unities of similarities. It’s about sameness in a confusion. It’s about logic in chance. It’s about structure and logic. It’s about rhythm. Ah, what a difference between Zorns Lemma and all the “serious” commercial movies that I occasionally praise!”